زیبایی

انواع پرایمر آرایشی

آرایشگران و متخصصان زیبایی همیشه در مورد اهمیت آماده سازی پوست و ایجاد یک زیرساز مناسب صحبت می کنند. روشی که شما پوست خود را آماده آرایش کردن می کنید، بسیار مهم است. وقتی بعد از مرطوب کننده از پرایمر روی پوست خود استفاده می کنید، باعث می شود صورت شما صاف و یکدست و تمام منافذ محو شود. استفاده از پرایمر ماندگاری میکاپ را هم افزایش می دهد. در بازار زیبایی انواع پرایمر را می توان مشاهده کرد که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. در این مطلب یک راهنمای کوتاه اما کامل از انواع پرایمر آرایشی و نحوه استفاده از هر یک آورده شده است.


انواع پرایمر مات

قبل از هر چیز توصیه می کنیم اگر نمی دانید پرایمر صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد، مقاله دیگر ما را بخوانید. پرایمر مات برای افرادی که پوست چرب دارند ساخته شده است. پرایمر مات کننده به محو شدن منافذ پوست و همچنین صاف کردن خطوط ریز کمک می کند. همچنین باعث می شود کرم پودر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند. پرایمر سیلیکونی ماهیت مات کننده ای دارد و همچنین بافت پوست شما را صاف و یکدست می کند. علاوه بر این، منافذ شما را پر کرده و یک بوم صاف برای آرایش صورت شما ایجاد می کند تا به راحتی روی آن میکاپ کنید.
پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون ماهیت چسبناکی دارند، به این معنی که کرم پودر و کانسیلر شما را روی پوست ثابت نگه می دارند. به دلیل چسبندگی و خاصیت مات کنندگی پرایمرهای سیلیکونی، این پرایمرها برای افرادی که پوست چربی دارند ایده آل است، زیرا این اطمینان را می دهد که آرایش آنها روی صورتشان ماسیده یا بعد از گذشت مدتی، چین و چروک نمی شود.


انواع پرایمر ضد جوش

پرایمر ضد جوش فرمولاسیون سیلیکونی و سبکی دارد. این نوع محصولات باید حاوی محصولات غیر جوش زا، سالیسیلیک اسید و BHA ها باشند. از آنجایی که پرایمرهای سیلیکونی غلظت بالایی دارند، به خوبی هر گونه جوش، آکنه و همچنین جای زخم و اسکار را می پوشانند. از طرف دیگر، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کنند و با محتویاتی که دارند، از بروز هر گونه جوش جدید جلوگیری به عمل می آورند. همان طور که می دانید، چربی پوست عامل اصلی بروز جوش و آکنه است. سالیسیلیک اسید موجود در پرایمر ضد جوش، از ترشح چربی اضافی روی پوست جلوگیری می کند و همین امر در جلوگیری از جوش زدن موثر است.


انواع پرایمر آبرسان

یکی دیگر از انواع پرایمر، پرایمر آبرسان است که به عنوان پرایمر مبتنی بر روغن نیز شناخته می شود. این نوع پرایمر برای افرادی که پوست خشک دارند یک موهبت است. چربی این نوع پرایمر معمولا با استفاده از روغن هایی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند همراه با موادی مانند اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها فرموله می شود. پرایمر آبرسان تضمین می کند که پوست شما عمیقاً تغذیه شده و هیچ خشکی به جا نماند.
اگر پوست شما خشک است، آرایش شما می تواند در برخی منافذ جمع شود و ظاهری چین و چروک دار پیدا کند. پرایمر آبرسان به صاف و یکنواخت شدن سایر لوازم آرایشی شما از جمله رژگونه، کانتور و هایلایتر هم کمک می کند. اگر دارای پوست خشک هستید، این نوع پرایمر باعث می شود آرایش روی پوست شما پوسته پوسته نشود و در طول روز بدون خطوط و چین و چروک بماند.


انواع پرایمر روشن کننده

یک پرایمر روشن کننده کار بسیار مشابهی با پرایمر سیلیکونی انجام می دهد. تنها تفاوت این نوع پرایمر صورت این است که به پوست شما درخشندگی هم می بخشد. بنابراین، وقتی کرم پودر را روی یک پرایمر روشن کننده می‌ زنید، پوست شما را شفاف و شیشه‌ ای می‌ کند. پرایمر روشن کننده برای استفاده در مناسبت ها و رویدادهای خاص عالی است؛ زیرا به صورت شما درخشندگی می بخشد.


پرایمر تصحیح رنگ

پرایمر اصلاح کننده رنگ یکی دیگر از انواع پرایمر برای صورت است که به شما کمک می کند تا با رنگ های زیرین پوست مقابله کنید. اگر حلقه‌های تیره بنفش زیر چشم هایتان دارید، می‌توانید پرایمرهای رنگی را انتخاب کنید. زیرا به شما کمک می‌ کنند تا آن‌ ها را اصلاح کنید و ته رنگ دور پلک هایتان را خنثی کنید. به عنوان مثال، یک پرایمر اصلاح کننده سبز رنگ به شما کمک می کند قرمزی صورت مثل جای جوش و آکنه های خود را از بین ببرید. استفاده از پرایمر اصلاح کننده رنگ سبز این اطمینان را می دهد که هیچ گونه قرمزی در صورت شما ظاهر نمی شود.
انواع پرایمر تصحیح رنگ

پرایمرهای تصحیح رنگ خود دارای تناژهای مختلفی هستند که هر کدام برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با انواع رنگ های پرایمر تصحیح کننده آشنا می شوید.
پرایمر بنفش

خواص تمامی پرایمرهای رنگی این است که رنگ مکمل خود را روی پوست خنثی کنند. به طور مثال، عملکرد پرایمر بنفش این است که زردی پوست را بگیرد. افرادی که پوست روشن یا سبزه با تناژ زردی دارند، می توانند از پرایمر بنفش رنگ برای خنثی سازی آن استفاده کنند.
پرایمر زرد یا نارنجی

از پرایمر زرد یا نارنجی هم برای برطرف کردن آثار کبودی استفاده می شود. کبودی ها یا تیرگی های به رنگ بنفش به راحتی با کمک پرایمر زرد و نارنجی قابل محو شدن هستند. به خصوص نواحی دور پلک که آثار تیرگی و سیاهی بیشتر روی آن دیده می شود.
پرایمر طلایی

از پرایمر طلایی نیز می توان برای برطرف کردن خستگی پوست استفاده کرد. شاید شما هم افرادی با پوست تیره رنگ یا خاکستری دیده باشید. در این صورت، چهره حالت بی رمق و کدر جلوه می کند. بهترین راهکار استفاده از پرایمر طلایی است. از این محصول برای پوشاندن جوش های سرسیاه نیز به کار می برند. برخی برندهای لوکس لوازم آرایشی، در پرایمر طلایی خود مقادیری طلای خالص هم اضافه می کنند. این کار باعث می شود پوست باطراوت و شاداب تر به نظر برسد.
پرایمر سبز

اگر از قانون رنگ های مکمل پیروی کنیم، قاعدتا باید بدانیم که از پرایمر سبز برای خنثی سازی قرمزی پوست استفاده می شود. شما می توانید آثار قرمزی جوش و آکنه را با کمک پرایمر سبز از بین ببرید.
پرایمر صورتی

از پرایمر صورتی نیز برای از بین بردن خستگی و تیرگی پوست به کار می رود. شما با کمک این محصول می توانید شادابی و درخشش را به پوست خود بازگردانید. از پرایمر صورتی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم نیز استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *