زیبایی

کاربردهای تونر صورت

تونر صورت چیست ؟
تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست تان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.
چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر مناسب بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست است. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.
تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا شوند.

یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین کند.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را نیز از پوست‌تان پاک می‌کند.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوست‌تان) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنند امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.
فواید استفاده از تونر چیست ؟
تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پس از آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضدآفتاب) هستند، بسیار مفید است.

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.

دیگر مزایای استفاده از تونر پوست عبارتند از:
1) بسته شدن منافذ پوست

کافی ست مقدار کمی تونر را بر روی یک پنبه‌ی نرم یا پد آرایشی ریخته، آن را بر روی پوست بکشید تا چربی‌های اضافی پوست‌تان پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند.
2) تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین ۵ تا ۶) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.
3) ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. این محصولات، حتی می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.
4) مرطوب کردن پوست

برخی تونرها رطوبت را جذب می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند.
5) شادابی پوست

تونرها همچنین می‌توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار باعث می‌شود پوست شما احیا شده و طراوت خود را حفظ کند.
6) جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *