زیبایی

کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن برای هر پوست

آیا داشتن پوستی صاف و شفاف و فاقد کک مک، بدون استفاده از کرم ضد آفتاب امکان پذیر است؟ قطعا جواب این سوال منفیست. اگر می‌خواهید از خودتان در برابر سرطان پوست محافظت کنید و در کنار آن پوست لطیف و شفافی هم داشته باشید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای شما امری ضروری و مهم است.

خیلی از افراد می‌پرسند چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آن‌ها فکر می‌کنند که برای داشتن پوستی صاف و شفاف، باید از کرم‌های خاصی استفاده نمایند. در صورتی که در قدم اول، استفاده از یک کرم ضدآفتاب با یک SPF مناسب، برای پوست شما مهم است. بعد از این که این محصول را تهیه کردید می‌توانید به سراغ دیگر کرم‌های آرایشی بروید.

اما چطور می‌توانیم یک ضد آفتاب خوب تهیه کنیم؟ اصلا ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قدم اول باید SPF ضد آفتاب بررسی شود. منظور از SPF همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید یک کرم ضدآفتاب خوب باید در نظر داشته باشید، مناسب بودن آن کرم با توجه به نوع پوست شما است. ما در این مقاله ضد آفتاب‌های مناسب هر نوع پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد.

البته یک کرم ضدآفتاب خوب علاوه بر داشتن SPF خوب و مناسب بودن با نوع پوست، باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد، مانند موارد زیر:

مقاوم بودن در آب

مقاوم بودن در برابر تعریق

ماندگاری بالا

قیمت مناسب

انواع ضد آفتاب ها بر اساس پوست کدامند؟

• ضد آفتاب برای پوست چرب • ضد آفتاب برای پوست خشک • ضد آفتاب برای پوست نرمال • ضد آفتاب برای پوست مختلط

انواع ضد آفتاب براساس خواص کدامند؟

انواع ضد آفتاب براساس خواص عبارتند از: ضد آفتاب حاوی ضد لک، ضد آفتاب ضد جوش، ضد آفتاب ضد قرمزی، ضد آفتاب و DD کرم، ضد آفتاب حاوی ویتامین سی، ضد آفتاب آبرسان، ضد آفتاب ویتامینه، ضد آفتاب درمان منافذ باز، ضد آفتاب ضد تعریق و ضد آفتاب تغذیه کننده

یک ضد آفتاب خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دارای spf حداقل ۳۰ باشد.

روی پوست سبک بوده و رد سفیدی به جا نگذارد.

قیمت مناسبی داشته باشد تا بتوانید بدون صرفه جویی از آن استفاده کنید.

علاوه بر فیلتر اشعه uvb دارای فیلتر اشعه uva هم باشد.

اصل و ساخته برندی معتبر باشد.

باعث واکنش های الرژیک پوستی یا ایجاد جوش و چربی نشود.

در چه مرحله ای از روتین پوستی از ضد آفتاب استفاده کنم؟

هر صبح پس از شستشوی پوست و استفاده از محصولاتی از جمله تونر، مرطوب کننده یا آبرسان، روی پوست تمیز از ضد آفتاب استفاده کرده و با توجه به میزان spf آن هر دو یا سه ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *